niedziela, 19 grudnia 2010

Popruszyło!

Poprószyło, oj poprószyło! Jak co roku o tej porze już od ponad 10tys lat. Jak co roku w sraczu jednak, śnieg wywołuje tą samą konsternację i zaskoczenie. Jak zwykle „zima zaskakuje drogowców” na drogach śmierci. Jak co roku bandyci w tirach blokują doszczętnie wszystkie drogi. Tak tak kochani, były takie dni gdzie w środku europy (w polsce) w XXI wieku nieprzejezdne były wszystkie (!) drogi a korki kończyły się na granicy syfu – już za granicą, jak za dotknięciem magicznej różdżki drogi były przejezdne. Tam gdzie można było pojechać, bandyci w tirach siali śmierć i zniszczenie
Innymi słowy kraj znów przypominał zapchany kibel czyli pokazywał swoje prawdziwe oblicze.
My natomiast tym razem, pochylimy się nad tymi przezornymi, którzy nauczeni doświadczeniem, wybrali pociąg zamiast ryzykowania życia na drogach lub zamarznięcia na poboczu w oczekiwaniu na pomoc.
Jak donosiły media, kataklizm rozpoczął się już samą niesłychanie skomplikowaną operacją zmiany rozkładu jazdy. Gdzie w normalnym świecie, bilet na pociąg można kupić przez internet z rocznym wyprzedzeniem w obsranym kiblu nie było wiadomo co zdarzy się w rozkładzie jazdy na 2 dni w przód. Jak się okazało nic się nadzwyczajnego nie zdarzyło gdyż burdel był taki że nie sposób było się w niczym połapać. Jeżeli już udało nam się „załapać” na pociąg, mogliśmy doświadczyć, i to bez dodatkowych opłat za atrakcje, warunków które doświadczali więźniowie wywożeni na Sybir lub bydło wiezione na rzęź. Co jak co ale takich bajerów nie dostaniemy w byle Disneylandzie!

Za TVN 24
Siedem i pół godziny, czyli trzy razy więcej niż normalnie, trwała podróż pociągiem z Warszawy do Poznania. Najpierw doszło do awarii i skład stanął w szczerym polu. Później pasażerowie musieli czekać kilka godzin na kolejny pociąg. - Jak zawsze w takich sytuacjach pasażerowie mogą żądać zwrotu pieniędzy za bilety - oświadczył rzecznik grupy PKP Łukasz Kurpiewski. J

"Nieludzkie traktowanie pasażerów"

Pociąg TLK wyjechał z Warszawy wyjechał o 19:05 z Warszawy. Nie zajechał jednak daleko, bo przed 20. zepsuł się. - Pociąg stanął około ósmej w szczerym polu. Nie było wiadomo, jak daleko jesteśmy od danej stacji. Przemiły pan konduktor, który łudził nas bardzo dziwnymi informacjami, że zaraz przyjedzie pociąg, że będą dodatkowe wagony, że może będzie darmowa kawa, herbata, nawet nie chciał nam podstemplować biletów - opowiada pani Anna.
Pasażerowie zmuszeni byli czekać kilka godzin na decyzję, jak dalej będzie wyglądała podróż. - Koszmar. Bardzo, bardzo nieludzkie traktowanie przez kolej pasażerów - dodaje kobieta. - Wrzask dzieci, płacz, no taki mały horror - podsumowuje podróż pan Maciej.

"W takich warunkach wożono zesłańców na Sybir"

Ostatecznie na stacji w Bednarach pasażerowie przesiedli się pociągu relacji Lublin – Świnoujście. Do Poznania dotarli około godziny 2.30.
Pasażerowie warunkami podróży są zbulwersowani. - Trzy-cztery godziny bez ogrzewania w polu bez światła (...) Wrzask dzieci, płacz, no taki mały horror - mówi pan Maciej. Inny pasażer, Oskar, historię podsumowuje jeszcze ostrzejszymi słowami: - Jak może wyglądać według pani podróż PKP? Bardzo nieprzyjemnie. W takich warunkach wożono zesłańców na Sybir. (...) To są usługi po prostu na poziomie krajów trzeciego świata.

Peron, którego nie ma, czyli chaos na kolei

Spowodowane mrozem awarie pociągów to nie jedyne utrudnienia na kolei. Od niedzieli 12 grudnia obowiązuje nowy rozkład jazdy. Zanim wyruszymy w drogę - warto sprawdzić, czy nie zmieniła się godzina odjazdu naszego pociągu.
Pasażerowie narzekają na chaos i brak informacji. - Na rozpisach (jazdy) nie ma żadnej informacji. Nikt nic nie wie - narzekają pasażerowie.
W nowym rozkładzie jazdy pojawiło się wiele nowych połączeń. Na przykład z Katowic do Białegostoku, Przemyśla, Warszawy – wszystkie pociągi na tych trasach odjeżdżają z katowickiego dworca z peronu 5. Problem w tym, że… takiego peronu nie ma. Bo perony w Katowicach są tylko cztery.
Za rok będzie lepiej?
PKP Intercity za sytuację przeprasza.
-Rozkład jazdy jest wynikiem pracy wszystkich przewoźników w Polsce, dlatego te prace tak bardzo przedłużyły się w tym roku i rzeczywiście zgadzamy się, ja się też zgadzam z tym, że przedłużyły się o ciut za długo. Ten rok dał nam się tak we znaki, że na pewno w przyszłym roku będzie to wyglądało inaczej. Ja bym chciała też osobiście pasażerów w imieniu firmy przeprosić za wszystkie niedogodności i utrudnienia z tym związane. Mam nadzieję, że ten tydzień, kiedy ten rozkład jazdy wszedł w życie będzie coraz mniej takich zdarzeń, wypadków - mówi rzeczniczka firmy Magorzata Sitkowska.
(Niedogodności proszę pani to jest zepsuta spłuczka w sraczu, to co wy prezentujecie to jest kryminał)

Kolejny smakowity kąsek:


Za tvn24
To była podróż jak z koszmaru: pociąg relacji Warszawa - Wrocław nie dość, że opóźniony o trzy godziny, jechał bez hamulców, radia i ogrzewania. Chaos na kolei trwa od kilku dni, a pasażerom kończy się cierpliwość. - To jakaś kpina - mówią.
Od kilku tygodni kolej walczy z pogodą. Obfite opady śniegu i tęgi mróz nie ułatwiają podróży pociągami. Skomplikował ją nowy rozkład jazdy, wprowadzony w ubiegłą niedzielę, który zamiast pomóc pasażerom, utrudnił podróżowanie. W związku z sytuacją na kolei SLD zapowiedziało złożenie wniosku o odwołanie ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka. W czwartek pod wnioskiem było 40 podpisów. Żeby złożyć wniosek o wyrażenie ministrowi wotum nieufności, musi podpisać się pod nim 69 parlamentarzystów. Do odwołania ministra potrzebna jest większość głosów ustawowej liczby posłów - czyli 231. PO i PSL wniosku nie poprą.
Bez ogrzewania i hamulców
W piątek rano mają wysłuchać informacji w Sejmie w sprawie wprowadzenia nowego rozkładu jazdy pociągów oraz warunków podróżowania pasażerów.

A te najlepsze nie są. Pociąg Eurocity Warszawa-Wrocław powinien dotrzeć do stolicy Dolnego Śląska w czwartek przed 21. Tymczasem wjechał na peron przed północą. Przyczyną wielogodzinnego opóźnienia prawdopodobnie była awaria hamulców. Urządzenia zepsuły się w połowie drogi z Warszawy do Wrocławia, w miejscowości Kutno. Pasażerowie mówili, że nikt nie informował ich, jak długo będą musieli czekać na dalszą podróż.
W tym samym czasie popsuło się radio. Nie działało też ogrzewanie.

- To jest prawdziwa kpina. Czekałam na ten dzień trzy, albo nawet cztery miesiące, a przez kolej wygląda jak wygląda. Pociąg miał być w Lesznie o godzinie 19.08, a był o 23. Teraz jestem we Wrocławiu - mieście, którego nie znam i czuję się naprawdę świetnie - mówi jedna z pasażerek pechowego pociągu.
Wtóruje jej inny pasażer: - Na odcinku Poznań-Wrocław pociąg jedzie w XXI wieku ze średnią prędkością 35-40 km/h, a już na odcinku Poznań-Warszawa jedzie z prędkością 100-120 km/h. Uważam, że coś można by tutaj zmienić - uważa.



Kochani nie łudźmy się że są to przypadki odosobnione, w podobnych okolicznościach kiblowało wielu moich znajomych, podczas ostatnich podróży. Na mrozie bez ogrzewania, światła, żadnych informacji w szczerym polu, wśród płaczących dzieci i panikujących matek. Chciało by się pokusić tu o komentarz opisujący nieskończone skurwysyństwo i brak kompetencji padliny zwanej koleją w polsce. Lecz na to po prostu brak słów, zresztą ww obrazki mówią same za siebie… Najważniejsze jest to że jak zwykle nikt ale to zupełnie nikt nie jest winny. Tam gdzie w normalnych krajach poleciały by głowy od dyrektora do ministra tak w syfie, pojechano paru prezesom po premii, opisując to w mediach jako straszną karę. Nikt w syfie nie traci dobrego humoru. Osobiście wolę zapłacić każde pieniądze Niemcowi, Francuzowi czy Hiszpanowi za świadczenie usług na polskich torach w ludzkich warunkach niż polakowi za wożenie ludzi jak bydła na rzęź.